Angebote zu "Broadcaster´s" (15 Treffer)

Kategorien

Shops

Robbie Vincent
29,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Robbie Vincent is an English radio broadcaster and DJ whose catch phrase for many years was "If it moves, Funk it". He started life as a journalist although Robbie Vincent''s broadcasting career began as one of the pioneers on BBC Radio London in early 1974 during the miners'' strike and Three-day week hosting a new style of phone-in show called Late Night London playing "devils advocate" with the telephone callers. People would call in to the station with their problems or comments. The programme was broadcast late in the evening in the London area and was probably one of the first radio ''phone-ins'' in the UK. Later hosting a BBC Radio London soul show on Saturday lunchtimes playing artistes such as Evelyn ''Champagne'' King & Crown Heights Affair. Robbie would invite guest DJs, such as Chris Hill, Tom Holland, Froggy, Sean French etc. to play their favourite three records that came in ''hot off the press'' that week.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Yarona FM
29,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Yarona FM is a radio station based in Gaborone Botswana with a core broadcast audience of youth (age 16-24), with a spill out to ages 35. The radio station started its 24 hour broadcast on August 22, 1999, and was primarily a local broadcaster i.e. within Gaborone ( the capital city of Botswana) covering a radius of 50 km from its central transmitter till in June 2007 when it was offered a national broadcast license by the Botswana Telecommunications authority- and began its national rollout covering Botswana''s major centres: Lobatse, Mahalapye, Serowe, Palapye, Selibe Phikwe, Francistown and Maun. From its conception, Yarona FM has identified itself with the "freshest" and newest songs, targeted towards Botswana''s urban youth audience. Its tag lines have changed from "Re tswhere vibe": setswana for "we''ve got the vibe" and "blazing GC''s most rocking tunes". When the station went national in 2008, the tag line changed to "Live the music". Yarona FM is a positive, upwardly mobile forward thinking brand that encapsulates the aspirations, style, language, lives and future of the Youth of Botswana.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Radio Television Brunei
34,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Radio Television Brunei (Radio Televisyen Brunei, or RTB) is the state broadcaster of Brunei. Radio Brunei made its first broadcast on May 2, 1957, with a television service starting in 1975. Radio Television Brunei also monopolies the free-to-air television in the country, and also radio until 1999, when the country''s only commercial radio station, KRISTALfm was founded. The service was officially opened on May 2, 1957 with Hari Raya Message from His Majesty, Al-Marhum DYMM Paduka Seri Baginda Maulana Al-Sultan Sir Muda Omar Ali Saifuddien. There was one studio which broadcast for 45 minutes each evening from 8.00 to 8.45 p.m. The range of the single 1.2Kw transmitter was only five miles around the capital Brunei Town. Radio Brunei first transmitted programmes in 1957. By 1974 there were 171 staff and three transmitting sites giving almost 100% coverage of the country and beyond. Television was introduced in 1975 with Channel 5 test transmissions commencing on March 1st from Bukit Subok. The service was officially opened by His Majesty DYMM Sultan Haji Hassanal Bolkiah on July 9, 1975.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
WEWS-TV
45,00 € *
ggf. zzgl. Versand

High Quality Content by WIKIPEDIA articles! WEWS-TV, channel 5, is a television station in Cleveland, Ohio. WEWS has been owned by the E. W. Scripps Company since its inception, and is an affiliate of the ABC television network. WEWS' studios are located on Euclid Avenue in downtown Cleveland, and its transmitter located in Parma, Ohio. WEWS first went on the air on December 17, 1947, as the first licensed television station in Ohio. The call letters denote the initials of the parent company's founder, Edward Willis Scripps. The station is the oldest in Cleveland to maintain the same channel position (as an analog broadcaster), ownership and call letters since its sign-on. A few weeks before WEWS-TV's sign-on, Scripps launched WEWS-FM (102.1 MHz., now WDOK) as an outlet for WEWS television personalities to gain on-air experience before the launch of the television station. Channel 5's first broadcast was of a Christmas pageant run by the station's corporate cousin, The Cleveland Press.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Rusty Wallace
45,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Russell William Wallace, Jr. is a former NASCAR Winston Cup Series champion, NASCAR Nationwide Series car owner, and television broadcaster with ESPN and ESPN on ABC and co-host of NASCAR Angels. Wallace had his first live broadcast of the Indy 500 on May 28, 2006. Wallace appeared in the 1990 film Days of Thunder. His birthplace is Fenton, Missouri.In the late ''70s, prior to joining the NASCAR circuit, Wallace made a name for himself racing around the Midwest winning a pair of local track championships. Rusty won more than 200 short track races. In 1979 he won United States Auto Club''s (USAC) Stock Car Rookie of the Year honors, finishing third in the points behind A.J. Foyt and Bay Darnell. He finished second in USAC Stock Car in 1981 behind Joe Ruttman.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Picking International News
59,00 € *
ggf. zzgl. Versand

The selection of international news for the bulletins of SAfm is influenced by more complex factors than could be seen from the narrow prism of an empirical journalistic paradigm en vogue. There has been a revolution from a propagandist approach during Apartheid to a professional approach following its demise but how professionally scientific is the selection process in the new South Africa? The author s findings show that the delimiting well-tested routine of newsmaking act as powerful surrogates for individuals selection decisions of international news broadcast on SAfm s bulletins. However, these routines are adapted to meet the organisational demands of the SABC, which, as a Public Service Broadcaster, has embraced the ideological discourse of South African/African nationalism, as well as some degree of neoliberalism as major philosophies underpinning its coverage of the world. This is however done with a conscious oppositional effort to modify or dwarf stories that explicitly promote American imperialism.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Voice of Mongolia
39,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Voice of Mongolia is the official international broadcasting station of Mongolia. The Voice Of Mongolia is the country''s only overseas broadcasting service and is operated by Mongolian National Broadcaster, a public service broadcaster of the Mongolian Government. Short-wave international broadcasting in Mongolia dates back over 40 years. The first broadcast in September, 1964 was a half hour transmission in the Mongolian and Chinese, beamed to China. In the next few years, Mongolian international broadcasting expanded in terms of languages used, broadcast hours and target areas.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Värmlandsnytt
54,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Värmlandsnytt is a Swedish regional news programme, serving the historic province of Värmland in the west of mid Sweden, broadcast on Sveriges Television (SVT). The programme is broadcast from studios located in Karlstad.Sveriges Television AB (SVT, About this sound Pronunciation , Sweden''s Television, is a national television broadcaster based in Sweden, funded by a compulsory fee to be paid by all television owners.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot
Radio-Televisão Timor Leste
45,00 € *
ggf. zzgl. Versand

Please note that the content of this book primarily consists of articles available from Wikipedia or other free sources online. Radio-Televisão Timor Leste (Radio Television East Timor in English) is the national radio and television broadcaster in East Timor. The radio branch of RTTL is known as Radio Timor Leste (RTL), which broadcasts in Tetum, Portuguese and Indonesian. Radio Timor Leste is broadcast 16 hours a day with 34 programs locally produced by 57 staff. Seven percent of RTL''s programmes come from outside producers, including non governmental organizations and agencies. The television division of RTTL is known as Televisão de Timor Leste or Televizaun Timor Lorosae (Television East Timor), abbrevated as TVTL. Its schedule consists of some locally made programs in Tetum, as well as news programmes from RTP Internacional, ABC''s Australia Network, and BBC World News. In September 2008, it signed an agreement with Brazil''s Rede Globo, allowing its access to that channel''s programming. It also relayed Seputar Indonesia news programme from Indonesian television channel, RCTI which is also available in Timor Leste.

Anbieter: Dodax
Stand: 02.06.2020
Zum Angebot